fredag 5. september 2008

Nytt modell verksted

Nå senker høstmørket seg over landskapet, så nå er det på tide å starte hobby aktiviteten for fult.

Første prosjekt for min del denne sesongen blir nytt modellverksted. Jeg er så heldig at jeg har et rom i huset som ikke har vært brukt, og som nå pusses opp til modellverksted. Verkstedet blir på ca. 12 kvm. og inneholde dør ut, peis, direkte tilgang til rommet der hjemme anlegget skal bygges og tilgang til rom som skal brukes til lakkering. (Vask, samt direkte avtrekk fra lakkboks på ca. 120X80 cm)

Første milepel blir når rommet er ferdig malt, også skal jeg inn med nytt gulvbelegg og ny dør ut. Håpet er at dette skal være klart innen utgangen av september.

Når det gjelder verksted innredning har jeg kjøpt inn noe på BauHaus (Liertopen) slik at jeg har en start. Målet er å få et ferdig verksted med to arbeidsplasser samt et romslig felles bord i midten slik at man kan sitte der å jobbe med felles prosjekter.

Planen er at vi i Mjøsa N-skala også skal bruke dette verkstedet til felles bygge aktiviteter samt interne kurs og demostrasjoner av bygge tekniker.

Ingen kommentarer: